20/9-10

Välkommen, välkommen hit. Vem du än är var du än är. Duka din veranda till fest för en långväga gäst i landet lagom är bäst.

Sitter hos emil och väntar på att han ska komma hem från träningen.
Jag älskar debatten om SD tycker det är jättekul att folk är så skraja, men vi har ju helt klart sett nu att invandringspolitiken är något som bör ses över. Det är uppenbarligen väldigt många som tycker det. Jag anser absolut inte att folk som röstat på SD är rasister. Det är människor som insett att vi tyvärr itne kan hjälpa alla som behöver hjälp. Vi måste tänka på vårt eget lands ekonomi. Jag håller med SD på några punkter i deras politik och andra punkter håller jag inte med om, och så är det ju med alla parti. Det finns inget parti som jag helt och hållet håller med i hela deras politik.
Måste även påpeka att jag för tillfället hatar den svenska median. Är det ett demokratiskt land så är det. man kan inte stänga ute vissa grupper från media, men i detta fall tror jag att det bara gynnade de drabbade.
Svenska folket har talat och alla kan inte bli nöjda i en omröstning!

Nu ska jag se på biggest loser =)

/Sandra (som inte röstade på SD)


Kommentarer
Postat av: Jenn

Jag kan förstå att folk är skraja. Än så länge är det säkert ingen större fara, de har trots allt inte alldeles för stor makt än, men det är första steget så om svenska folket tillåter det nu så kan det gå hur långt som helst.

Att de inte är ett rasistiskt parti är inte sant. Det är ett rasistiskt parti som har anpassat sina åsikter så pass mycket så att de ska en chans att komma till maketen. Ju mer makt vi ger dem desto värre kommer det att bli. Jag tror inte att alla som röstade på dem är rasister. Rasisterna som finns lär ha röstat på dem men jag tror även att det finns många som inte inser vad detta handlar om.

Visst kan en av anledningarna till detta ligga i att de andra partierna inte är villiga att disskuter invandringspolitiken, men att låta ett främligsfientligt parti sköta detta är det värsta som skulle kunna hända.

Och jag kan hålla med om att det inte är riktgt rätt att stänga ute ett parti så som man gjort med SD.Jag tror inte att de hade fått alls lika många röster om de hade fått uttrycka sina åsikter fritt utan att smutskastas. Som det ser ut är förmodligen en stor del av deras röster "Protest röster".

Med det förändrar trots allt inte att de är väldigt sorgligt att de kommit till makten. Det visar ett en stor del av sveriges befolkning anser att de som är "äkta svenskar" är mer värda än andra människor, och det är sjukt.

2010-09-22 @ 21:28:02
Postat av: Sandra

Om man kallar SD för ett rasistiskt parti MÅSTE man även kalla vänsterpartiet för kommunister men det är det fan ingen som gör! Och kristdemokraterna är en hög homofober allihopa. Det är sjukt.

När invandrare börjar klaga på att det är för mycket invandrare tror jag att det har gått för långt.

2010-09-22 @ 23:08:18
URL: http://sandtherockstar.blogg.se/
Postat av: Jenn

Om du ska kalla KD för homofober så borde du helt klart göra de med SD också. De är nämligen emot homsexuella. Det är verkligen ett sådant parti man vill ha i riksdagen.

Den största delen av invandrarna röstar inte överhuvudtaget. Det finns dem som som röstar på SD. Jag skulle tippa på att de kör samma logik som mobbade som blir mobbare. De vill helt enkelt inte råka ut för det själva och anser att är de med och röstar emot invandrar så kan de ju inte räknas till den kategori som drabbas. Än så länge har SD trots allt endast gått ut med att förhindra invandringen inte slänga ut de som redan är här, mer än så skulle de inte komma undan med i dagsläget.

2010-09-22 @ 23:26:43
Postat av: Sandra

Det jag menade var att det är lättare att klandra SD för något än de andra partierna.

Och jag menar inte att det är massa invandrare som röstat på SD för jag inte den blekaste aning om folk som röstat på dom. Men jag har hört invandrare uttala sig om att det finns för många invandrare i sverige.

2010-09-22 @ 23:32:05
URL: http://sandtherockstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0